Wednesday, July 31, 2013

♥ ♥ Memahami diri ♥ ♥

31 JULY 2013
01:08:45 AM

Assalamualaikum dear friends,


    Malam ni rasa nak menulis. Habis dah tulis dalam diari, nak jugak "menulis" kat blog pulak ;D Dengan berbekalkan tangan yang sejuk dek air-cond yang malas den nak amik, malam ni nak update pasal persiapan raya saya yang amatlah simple.

    Actually, saya ni bukan lah anak orang kaya, anak dato' ke anak menteri ke. Anak datuk yang punya cucu adalah. Hehe ;D So persiapan raya yang simple je yang diperlukan. Walaupun begitu, kita nak jugak bergaya kan. Tak perlu beg tangan gucci ke, prada ke guess ke. Asalkan beg tu cantik dimata dan berkenan di hati. *Hamboi . Baju raya pun sempoi je tak sampai RM 100 pun. Haaaa murah kan. Nak tengok baju raya tu tunggu raya laa. Heeee ;D Actually, saya ni dah dibesarkan dengan membeli barang2 unbranded ni. Bukan tak mampu, tapi kadang2 tengok barang2 branded ni kadang2 tak berkenan. Disebabkan dah biasa beli barang yang unbranded ni, sebab tu lah kot. Biar takde brand, asalkan lawa.

      Kadang2 bila berjumpa dengan orang luar yang kita tak kenal, terpikir pulak rasa. Lain orang, lain cara hidupnya. Macam saya, orang yang sederhana. Dalam islam pun mengatakan sepatutnya kita hidup bersederhana. Biar bahagia daripada banyak duit tapi hidup tak bahagia. Tapi yang kaya tapi bahagia, itu adalah satu kelebihan dan rezeki yang murah orang tu terima. Tapi, bila dah kaya rezeki dah murah, jangan lupa dengan Tuhan yang memberikan kita rezeki tu. Kalau lepas tu dah jadi ' bagaikan kacang lupakan kulit' , tu dah jadi masalah.

Dan alhamdulillah, saya seorang yang mudah berkawan dan mudah bergaul dengan orang. Sebab bila kita bergaul dengan orang, lagi banyak benda yang kita belajar daripada kehidupan orang lain. Dan tu membolehkan kita mengenali diri kita siapa diri kita yang sebenarnya.

Ok, sampai sini jelah celoteh yang tak berapa nak panjang ni. Thanks for reading this entry & assalamualaikum : )

Much love,    
azaliazahari

No comments:

Post a Comment